bloggtankar

På ett helt annat ämne så funderar jag på det här med att skaffa en server att lägga den här bloggen på, inte för att den är så stor och därför förtjänar det, men wordpress låter en göra så sjukt mycket mer om man hostar den själv. Men då känns det ju som att jag måste ta tag på riktigt i det där med att fixa till bloggen ge den en snygg design, en header värd namnet etc. och helt plötsligt känns det som massa jobb. Fast uppenbarligen gillar jag det här stället för trots mina perioder av inaktivitet så återkommer jag, trots att alla ni som läser tycks vara maniskt rädda för att kommentera så fortsätter jag skriva. Jag tänker lite så här det där med att man skriver för sig själv är ju både sant och inte sant, jag hade ju inte skapat en blogg om jag inte fick ut något av att skriva, men om det inte var så att jag även skrev för andra så hade jag kunnat skriva en dagbok och inte behövt bry mig om jag utlämnar någon, om det man säger tas emot på rätt sätt eller vad jag kan och inte kan säga utifrån vem som kan läsa det jag skriver.

Men ni som har blogg på eget domän, hur mycket måste man kunna för att det ska vara värt det? Och ni som läser men inte säger något, spelar det någon roll hur bloggen ser ut för er del?

One thought on “bloggtankar

  1. *ger en pepparkaka*

    Hah! en peppar-kaka.. som peppar dig.. att jag aldrig tänkt på det förut! Jätteroligt ju!

    (nu jäidrar ska din blogg hostas!)

Leave a Reply

