just do it…

Stack ut och joggade nästan direkt efter förra inlägget, det är bättre att bara göra det man tänkt istället för att fundera på saken. Blev uppblandat med lite gång och tog det rätt lugnt och det känns ganska bra i kroppen nu. Får försöka göra detta till en vana, det och att faktiskt komma iväg till gymmet igen. Imorgon är det dags för mig att komma till läkaren, efter mitt senaste gympass hade jag riktigt ont i armen och tog till slut tag i att boka läkartid och efter det har jag haft marginellt ont, men har fortfarande domningar, klämningskänsla i fingertopparna etc så ska se vad jag kan få för hjälp, är ett halvår sen det började bråka och det är fortfarande inte bra. Men förhoppningsvis så kanske jag kan få lite hjälp så det blir bra nu, tror att träningsmotivationen är lättare att hålla uppe ju mer saker jag kan göra.

David är och drar ut en tand nu så jag ska strax sticka till fältöversten och möta upp honom och sen får jag väl vara lite extra omhändertagande efteråt.

/Åsa

Hälsoläget…

I torsdags var jag på lifegene och testade min hälsostatus till förmån för forskningen. Saker som kollas är bland annat hörsel, fettprocent, midje- och höftmått, puls, blodtryck, kolesterol, hb etc. Du får även göra en enkät på deras hemsida, enkäten görs en gång om året och hälsoundersökningen ska göras vart femte år. Har som vanligt lågt blodtryck 95/60, men pulsen var högre än önskvärt. Nu har även provsvaren från alla rör blod jag lämnade kommit.

Har aldrig haft så bra HB när jag testat som nu så något gör jag rätt. Annars känner jag att jag behöver skärpa mig med träning och godisintag, köpte mitt danska favoritgodis nyligen i en liten hink och det har inneburit alldeles för stort intag i mina ögon. Jag vill ju helst bli fastare i kroppen och när när träningen inte är så aktiv borde jag åtminstone äta för att behålla ett status quo. Ska ta mig till gymmet idag tänkte jag, behöver sätta lite fart, ska nog till och med försöka mig på att börja jogga lite försiktigt igen om jag smygstartar och styrketränar samtidigt kanske ryggen kan klara det denna gång.

/Åsa