inga löften men en förhoppning.

Jag slutar med de falska löftena och säger istället att jag har en förhoppning om att komma igång att blogga igen, inga löften vi tar det som det kommer ok?

I höst har jag lovat att satsa på mig själv, lära mig hitta rutiner, att jobba på att få till mat, sömn, träning m.m. med mina jobbtider så är det ju inte det lättaste att hitta en rytm i det man gör men jag ska göra mitt bästa. Jag anmälde mig till en studie där man skulle testa kbt mot prokrastinering, jag uppfyllde kriterierna men de lottade bland alla som gjorde det och jag kom inte med. Men det hindrar inte att jag kan jobba på det ändå, jag är trött på förspillda chanser så jag ska jobba för att lära mig få saker gjort. Min nästa podcast planerar jag ska handla om just prokrastinering, det ironiska är att jag började skriva manuset till den två dagar efter förra podcasten och det är första podden jag inte prokrastinerat på väldigt länge. En sak jag prokrastinerade väldigt länge är ju det där med att kolla upp min mage och värken därifrån, men så till slut hände det jag har varit iväg till gyn och lärt mig att det i alla fall inte är gynekologiskt. Det är bra på ett sätt, dels endometrios är inget man vill ha, sen så är att utesluta en grej ett steg på vägen till att komma på vad som egentligen är fel. Nästa steg blir att kolla matintolleranser som glutenintollerans, vetemjölsallergi, mjölkproteinallergi etc.  jag hade dragit ner på mjölk- och mjölprodukter lite men har nu dragit upp det för att få korrekt resultat på de tester jag ska göra, tyvärr älskar inte min mage det men så får det vara ett tag.

Att jag ska satsa hösten på mig själv innebär också att jag alltså ska vara singel (ni kan alltså dra slutsatser om det som det står om två inlägg ner) bli ihop med mig själv och bli bäst på att göra mig själv lycklig.

Jag har också gått och blivit medlem i ett parti sen sist, får se hur pass engagerad jag blir till slut men det känns bra iallafall än så länge.

Vi hörs någon gång, kanske snart, kanske om lång tid ha det så bra tills dess/Åsa

Leave a Reply

