Det är ju inte bara Pär Lagerkvist det är ju annat också

Jag insåg att det kunde verka på de senaste uppdateringarna som om jag inte gör annat än att gå omkring och har ångest, det är ju naturligtvis inte sant, jag jobbar också, eller nä jag går omkring och har det rätt bra rätt ofta. Hade jag bara haft ångest hade svaret på om det är värt det varit så självklart nej. Jag bara har vissa dagar då hjärnan går på högvarv och där varje domedagsscenario som utspelar sig i mitt huvud känns så på riktigt.

Men för det mesta har jag det rätt bra, som i onsdags slutade jag tidigt efter överliggning, sov någon timme sen ringde mamma och bjöd över mig på middag, pappa hade vägarna förbi så han hämtade upp mig. Blev bjuden på middag, fika och whisky och fick hjälp med stickning och låna badkar, fixade uppdatering på mammas iPhone också. Sen var jag ledig hela torsdagen och började sent idag, hur skönt som helst.

Imorgon slutar jag vettig tid så efter jag varit hemma och ätit lunch ska jag träffa Malin för kaffe och promenad, alldeles lagom lördagsnöje på en jobbhelg.

Så helt enkelt livet är rätt ok för det mesta.

Nu ska jag återgå till tedrickandet och chokladätandet i min hotellsäng i Arvika.

/Åsa

Leave a Reply

