Apropå ryanair…

Apropå Ryanair så såg jag i söndagskväll när jag var på hotellet i Malmö att Aftonbladet hade en artikel med Ryanairs kontroversielle vd men eftersom jag var i malmö så orkade jag inte skriva om det då. Men jag såg att Hannah hade skrivit om det i sin söndagskrönika så kan ni läsa mer om det där. Inte bara det att han har en trist syn på människor som helhet och vad som är värt att offra när man driver ett företag, så har han också ganska unkna värderingar när det kommer till kvinnor och män och könsroller. Jag är rätt trött på en världsbild där kvinnor och män ses som en dikotomi, när jag pratar om konstruerade könsroller så är det inte så att jag nekar till att det kan finnas nedärvda skillnader men jag säger att det är en pytteliten del och att det är mer komplicerat än de flesta tror att undersöka vad som är ursprungligt och inte men även att skillnader inom könen är så otroligt mycket större än den mellan dem.

/Åsa

Leave a Reply

