8t8

Precis som Emily Dahl så tycker jag att det är fint om man tipsar om bra ställen man gillar som har bra service, utbud och gör det lilla extra. Så därför tänkte jag berätta att jag älskar 8t8, det är en liten mataffär på swedenborgsgatan nära mariatorget. Eftersom jag hänger på Johan & Nyström en del så har jag ju vägarna förbi då och då. Idag var jag inne och hittade lite fina varor till nedsatt pris, samt lite annat smått och gott. De har ett underbart utbud från småproducenter, de mesta är ekologiskt. De är trevliga och bra, och för mig som är smaknörd är det lite av ett himmelrike på jorden.

IMG_8981

De har även ekokondomer, lite hudvård och godis och säkert mycket annat som jag inte uppmärksammat.

När jag bodde i hammarby sjöstad så frekventerade jag ofta fine food, som åtminstone då var en utmärkt affär, och denna har liksom tagit dess plats i mitt hjärta lite grand.
/Åsa

Leave a Reply

