Om det nakna hjärtat…

Man skulle kunna tro på vissa inlägg att jag är väldigt bekväm med att blotta mig, att klä av mina känslor nakna och stå där med dem, tyvärr är inte det sant. Jag har lätt att känna, nära både till skratt och gråt och perioder där det blivit för mycket gråt har gjort att jag velat bygga murar, sätta på mig en rustning. Så jag tvingar mig själv att skriva och att öppna mig, dels för att få ut saker och dels för att jag inte kan låta mig styras av rädslor. Riskerna finns där oavsett om jag släpper in någon eller inte, men om jag faller när jag är gömd bakom en mur så kommer ingen fånga upp mig för de kommer inte att se mitt fall.

Jag vill låta mig styras av nyfikenheten, lita på att jag är stark nog och att det finns folk runt mig som är beredda att fånga mig.

/Åsa

2 thoughts on “Om det nakna hjärtat…

  1. Vilken fin reflektion.

    Jag önskar ibland att jag vågade blotta mig mer ibland i bloggen, men jag är absolut rädd. Jag önskar detta för jag älskar den skrivna texten, att få formulera en mening som sedan är klar och färdig och oförglömlig. Rädd för att det ska slå fel hos någon som läser och så finns jag inte där för att förkara och förtydliga.

    Men det är konstigt när jag pratar på hejvilt i verkligheten och inte har några problem att vara öppen och blotta mina djupaste känslor.

    Hur som helst så ville jag bara säga; bra skrivet och fortsätt kliv fram från bakom muren, ut i ljuset där skyddsnäten finns på riktigt.

    • Tack så mycket.

      Det är jobbigt men ibland nödvändigt att uttrycka sig och att vara naken inför andra ibland. Eftersom jag så sällan får kommentarer (men älskar att få det) så tänker jag att ingen läser och då blir det mindre jobbigt.

      Tack för uppmuntran, ska försöka fortsätta låta mig vara sårbar. Du kan nog våga du med om du känner behovet.

Leave a Reply

