Min nya hobby

Har jag berätta att jag börjat sticka? Inget jag är jättebra på & har fått tips om att man kan köpa en halsduk billigt istället. Men det hjälper mig med med en sak jag har haft svårt för, nämligen att göra en sak i taget. Jag har en förmåga att göra alldeles för många saker i taget. Typ titta på tv-serie på datorn samtidigt som jag surfar, spelar spel och fixar mat. Hur mycket jag än älskar min iPhone och allt jag kan göra med den så tror jag inte alltid att den är nyttig för mig. Men när jag stickar kan jag inte göra så mycket mer, kanske lyssna på musik, radio eller se nyheterna men inte sjuttielva saker i taget.

20130110-152042.jpg

Sen om man tycker att det vore tråkigt om all den hantverkskonst som traditionellt kvinnor bidragit med ska fortleva, så är det enklaste sättet att se till att det inte dör att själv lära sig något av det.

Nu ska jag strax springa bort till mitt skåp och byta om för att åka till Falun.

/Åsa

Leave a Reply

