Bloggstatistik

Jag tyckte att det var ett trevligt initiativ av wordpress med statistik som även visar unika besökare istället för bara besök. Men problemet är att den inte verkar stämma riktigt.

wordpresstat

Om vi tittar här så är det ju idag 3 personer som tittat på min blogg 22 gånger, de har gått in minst nio gånger från 3 olika källor, så inte nog med att de går in rätt många gånger per person (i snitt 7,33 tittningar per person) en dag då jag inte bloggar (det här räknas ju inte eftersom statistiken är från innan det här publicerats) de har inte heller tillgång till historik i sin webbläsare så de måste varje gång gå tillbaka till källan som skickade de hit från början. Så är det. Eller så är det så att wordpress statistikverktyg behöver lite jobb. Förresten 4328 besök totalt, det duger ju inte, jag måste bloggare oftare och ni måste prenumerera mer på min blogg. Fast sen verkar det ju vara något problem med kommentatorsknappen också för den har visst bara fungerat 61 gånger, eller inte ens det för när jag importerade inläggen från min gamla blogg så importerade jag även kommentarerna så en del är från den tiden så det innebär ju att ni kommenterar på tok för lite.

Lite uppdatering, mina tre läsare är hängivna. Nu har en av dem stuckit till Norge men tar sig ändå tid att titta in igen, den lojaliteten går inte att sätta ett pris på😉

20121221-230859.jpg

Leave a Reply

