Tips på klassiskt mina och era…

Jag tillhör inte dem som har koll på klassisk musik, jag uppskattar mycket men kunskapsbasen är begränsad. Det har mest varit samma skiva med Erik Satie spelad av Roland Pöntinen i ett antar år. Men jag tänkte att även om jag älskar Satie så vore det på sin plats att utöka repertoaren lite annars skulle alla mina pluggstunder bestå av den skivan på repeat. Så jag skapade en spellista i Spotify där du kan bidra med dina favoriter. Men i alla fall när jag letade efter musik att lägga dit så fastnade jag för Simon Trpčeski, vissa kan spela på ett sätt som känns smått fantastiskt och han hör till dem. Han spelar en del Sergej Rachmaninov, som jag ändå känner till lite men mestadels tack vare den fantastiska filmen Shine. Men i allafall om du vill bidra med tips om bra musik lägg till den i listan, skriv en liten kommentar där du tipsar om din favoritmusiker etc. Lär mig allt du kan🙂

Leave a Reply

