Råkade visst gå loss på lite gröna produkter på semestern…

Det blev lite shoppat på mina två semestrar och då syftar jag inte på kläder även om jag köpte två tröjor på malta och tre små bambuplagg i köpenhamn, utan jag pratar det där med ekologisk och naturlig hudvård. Jag hade ju visserligen övergått till ekoschampo och hade väl haft en del naturliga produkter även tidigare, men efter jag såg Underkastelsen av Stefan Jarl på Zita så fick de där tankarna om att kanske testa att bli blond ett tag arkiveras och jag började ställa om mig långsamt till naturliga produkter. Sen har jag börjat läsa allt mer bloggar om naturlig hudvård och jag kommer nog aldrig gå tillbaka till konventionella produkter.

På Malta hittade vi en butik som heter Holland & Barrett som är en brittisk kedja, så jag kunde inte låta bli att gå in där.


Det här schampot verkar bra, blir ingen ordentlig utvärdering då mina korgar i badrummet hade släppt i sugproppen när jag var borta och en stor del av innehållet rann ut i avloppet. Inte sett märket hemma men kanske finns här.


Även balsam, inte heller detta märke har jag sett hemma


Köpte lite aloe vera för att se om det skulle rädda min soleksem’


En åsikt som jag inte är ensam om är den att en riktigt bra deodorant är något av det svåraste att hitta ett naturligt substitut (och då tyckte jag inte direkt att det var lätt att hitta en bra när jag köpte aliminiumstinna deos heller) tyvärr blir det en dyr historia att leta rätt men jag har fått tips om att det snart kommer släppas en som jag kanske kan sätta mitt hopp till. Den första av dessa kan jag säga funkar som en vardagsdeo när svettrisken är lägre, den andra köpte jag i köpenhamn och behöver testa mer innan jag kan göra en utvärdering.


Varför inte testa grönt när det kommer till munhygienen också tänkte jag och köpte dessa som jag använder med min ekotandborste.


Ja just det, mitt nyinköpta schampo hade ju som sagt flutit ut i avloppet så jag hade faktiskt legitima skäl till att köpa dessa.

Stället som sålde dessa låg i i saluhallen och förutom att man fick testa skrubben på händerna i deras handfat så hade de även en del där man kunde ta ett fotbad och testa skrubben på sina fötter (vi passade på en dag med mycket promenerande). Känns riktigt bra på kroppen iaf och luktar trevligt.


Något av det bästa att smörja in kroppen med enligt mig är mandelolja


Dessa har Ingrid B Beautiful skrivit och tipsat om så tänkte testa när de fanns i provstorlekar, jag tittade inte så noga och den blå var visst inte mint utan den neutrala babyvarianten vilket jag tycker är rätt tråkigt så bättre att syster som har ett barn och ett till på gång får den.


Blåbärs- och myntatvålen luktade så gott att jag inte kunde motstå.

Köpte även en mascara från logona men fick ingen bra bild på den och kanske är det nog med bilder redan. Men några smågrejer blev det alltså, fast inte så mycket, kanske är dags att rensa badrumsskåpet på gamla grejer som inte används.

Vill man lära sig mer om naturlig hudvård så finns det ett antal bättre och kunnigare bloggare än mig att vända sig till men vill ni få lite recensioner av dessa produkter och kanske något av det som jag redan har hemma så kan ni ju hojta till i kommentatorsfältet.

Om ni vill ha några argument till varför ni ska välja grönt så har naturligt snyggt några att bjuda på här


/Åsa

One thought on “Råkade visst gå loss på lite gröna produkter på semestern…

Leave a Reply

