förkylning, allergi och astma…

Min träning fick sig ett litet stopp förra veckan då jag drog på mig en förkylning, i och för sig av det snabbt övergående slaget men ändock. Men dum som jag var så missade jag att ta mina allergitabletter under den veckan och lagom till att jag kände att nu är jag frisk så slog allergin till ordentligt. Nu har vi förutom björk och vide, förärats av min nemesis gräset och förutom att jag får en rejält snorig näsa så sätter det sig på mina luftvägar. Imorgon ska vi återigen till Saltrummet och jag hoppas att det tillsammans med nässköljning och bricanyl får det att bli lite lättare. Jag tror att jag får boka ny tid på astma- och allergikliniken, för att få allergimedicin på recept (skulle vaccinerat mig men det blev inte av) och kanske någon mer medicin än bricanyl. Har även fått tips från flera håll om något som heter msm, måste läsa in mig lite mer men skadar nog inte att prova.

//Åsa

Leave a Reply

