igång igen….

Jag förstår ju att ni nästan där av anspänningen “men hur går det med träningen och det då”? ok nä jag har ingen aning vad ni gillar att läsa, har ni några synpunkter på att ni vill läsa mer eller mindre om något, eller tänker “oh du kloka Åsa dela med dig av dina synpunkter när det kommer till här ämnet” så kan ni ju lämna en kommentar med det annars så skriver jag hej vilt det jag kommer på.

Min tanke är att köra hårt när det kommer till kontuiniteten men kanske inte så hårda pass i början, min handled har ju tagit lång tid på sig att läka och är inte hundra bra än och ryggen är lite petig så där. Sen vill jag att träningen ska kännas självklar och rolig och därefter kan jag börja köra stenhårt. Jag har börjat köra enligt ett program som heter 10 km på 100 dagar som går ut på att man ökar sträckan med 2% per gång, vilket gör att kroppen hinner vänja sig och joggandet kommer aldrig till en punkt där det blir för jobbigt för att vara kul. Du hittar funbeattråden om det här och lite mer detaljer om programet här. Vill ni kolla in mig på funbeat så finns jag här.

På mindre än en vecka så var jag tillbaka på ungefär mitt utgångsläge innan 100 grymma dagar och nu är det bara för mig att satsa på att komma i bra form igen. Men min hy mår mycket bättre nu och jag hade uppenbarligen bundit mycket vatten som nu börjar släppa. Jag känner också att det är väldigt skönt att röra på sig lite mer regelbundet igen, eventuellt så kommer jag behöva ta min träning inomhus när mitt värsta pollen kommer men då hoppas jag att jag är så pass aktiv igen att ta sig till gymmet inte känns jobbigt. Men vi kan väl hålla tummarna för att det inte kommer något gräs i år? ok, schyssta då?

Vad tycker ni att jag ska klämma in för något idag då?

/Åsa

Leave a Reply

