koppning, jeansshopping m.m.

Igår åkte jag in till stan lite, jag skulle hämta min bricanyl från jobbskåpet så passade på att kombinera det med lite roligare grejer. Jag började på Johan & Nyström där jag deltog i den vardagliga koppningen (fredagar är numera rostningsfredagar så då är alltid någon av rostarna där) och därefter fikade jag en stund. Jag passade på att titta in på 8t8 för att handla helnyponpulver och havtornspulver. Sen vandrade jag bort till stadsmissionen på hornsgatan jag gjorde ett nytt försök att hitta jeans då mina gamla par faller sönder. Denna gång hade jag tur och hittade inte mindre än två bra par varav det ena var upplagda till perfekt längd. Sen vandrade jag hornsgatan bort mot slussen med en liten instickare på Tea Centre för inhandlande av lapsang (det kanske råkade följa med två teer till). Sen tog jag tunnelbanan in till jobbet och hittade äntligen min bricanyl (tur att david har luftrörsvidgande som jag kan låna när min är på vift). Sen hem för att ta en kväll för mig själv med lite playserier.


/Åsa

Leave a Reply

