drömlägenheten

Apropå det där med bostadsdrömmar så igår när jag hemnetsurfade så trillade jag på min drömlägenhet. För att förstå hur mycket min drömlägenhet det är så ska jag ta er tillbaka i tiden.

När jag var tillsammans med Martin så pratade vi ett tag om att fortsätta vara tillsammans men att bli särbos, så vi var och kollade på en lägenhet i gubbängen. Den här lägenheten var fantastisk den hade ett rymligt kök med schackrutigt golv och världens finaste golv i stora rummet och en underbar planlösning. Nu hade jag inga lånelöften eller så fixade i och med att vi precis börjat prata om det så den här lägenheten blev någon annans. Sen när vi gjorde slut så bodde jag i andra hand i tre månader, hemma hos mamma och pappa i typ 1,5 månad och sen flyttade jag in där jag bor nu. En lägenhet som visserligen är trivsam och trevlig men med en liten kokvrå och inte så fantastisk som lägenheten som smet undan. Men jag har sen 2007(!) när jag tittade på den drömt om denna lägenhet och nu har jag hittat en lägenhet som är som den fast en trea. Men nu har jag inte något nytt lånelöfte, inte massa tid att övertala David att man kan bo söder om stan och det föreligger en stor risk att inte heller denna lägenhet ska bli min.

/Åsa

Leave a Reply

