Fokusskiftning

Jag insåg en sak häromdagen, att även om det var gott, roligt och givande att vara lakritsambassadör så var det kanske inte det bästa för kroppen. Dels två påsar lakrits (som jag visserligen delade med mig av), tester med lakritsdesserter, pressträff med fri provsmakning och därefter festivalen med smakning samt små inköp (även om det mest blev ren lakrits och bok). Det i kombination med att jag varit väldigt stillasittande gör att jag känner mig smaltjock & dessutom känns min hy i ansiktet sämre.

Så nu kändes det dags att ta tag i mitt leverne. I måndags var jag på gymmet för första gången sen någon gång i början på året och ikväll jag jag gjort lite hotellrumsträning. I onsdags när jag var i Hallsberg så kände jag mig inte mätt, vilket ledde till lakritssug, så jag gick till kiosken men på vägen dit så kom jag på mig själv vilket gjorde att det blev fitnessmagasin, jordnötter (sånt kan jag äta med måtta) och läkerol istället för godis.

Jag tänker att jag ska köra en godis- och dessertfri tid ett tag fram över och sen kan sånt få ta plats med måtta igen.

Jag ska även försöka få in träningen regelbundet igen & jag tänker att det är bättre med många såna här korta pass som det jag körde nu än att jättefå på gymmet. Dock ska jag hålla mig från armhävningar ett tag till känner jag då min arm inte är hundra procent återställd än och iaf inte van vid mycket belastning längre.

Grejen är den att jag anmälde mig till en grej som heter 100 grymma dagar där jag var med förra året, men denna gång var nog mitt fokus på annat i början. Det är en ganska så stor skillnad på att vilja vilja och att känna att man verkligen vill och ska och först nu har den känsla infunnit sig hos mig. Sen jag skadade armen förra året så har jag tappat rutinen särskilt som det inte bara var den jag behövde jobba runt. Men nu är både armen, ryggen och äggstockarna bättre så nu känns det mer görbart igen.

Nu ska jag dricka te då jag fick lyxrum med vattenkokare och läsa min tidning och sen sussa sött.

20120427-225402.jpg

/Åsa

Leave a Reply

