En sådan där dag…

Ibland har jag såna där dagar, de är sällsynta numera inte som på ångestattackstiden, där hjärtat sitter utanpå. Jag blir trött och bräcklig, känner mig ensam och vilsen och jag kan falla sönder av minsta lilla. Jag går aldrig sönder helt som då, bakar inga ångestkakor (martin brukade kalla mina kladdkakor som jag bakade i trasigt tillstånd för det). Jag tar mig ur det fortare men det är som att livet kan gå från att kännas ganska bra till att kännas trist, grått och hopplöst på ingenting, ofta vänder det ganska snabbt igen.

Då kan jag känna att vägen jag kommit är å så kort, när jag egentligen kommit en lång väg. Men jag är trött av att tas över av ett mörker, som en blöt, tung och stickig filt som tynger ner mig. Jag vill inte känna att jag är hon som aldrig hittar sin plats, som velar, låter livet glida ur fingrarna, aldrig riktigt vet vad som är rätt för mig. Jag är trött på att hamna där, att hamna där jag känner att jag är hon som ingen tycker om, som inte passar in någonstans.

Jag har tänkt flera år på att prata om någon, men alla de bra dagarna låtsats jag som om mörkret inte finns där, som om känslan inte finns där inuti mig. Men någon dag ska jag ta tag i det, bara inte idag.

Imorgon kommer det nog kännas helt ok, men idag är en sån där dag.

/Åsa

One thought on “En sådan där dag…

  1. Pingback: asansvarld

Leave a Reply

