bloggkärlek

Det är inte det att jag inte vill att ni besöker min blogg för det vill jag, ni kan till och med få kommentera ibland om ni vill det (hint, hint, hint) men nu tänkte jag ta ett inlägg till att tipsa om lite fina bloggar som jag läser i allehanda kategorier.

Jag har läst alla möjliga träningsbloggar men numera läser jag bara en regelbundet och det är Smaljeansen, förra året skulle hon göra en formtoppning för att komma i sina smaljeans, hon lyckades och gick från att visserligen gilla träning men utföra den i perioder till att bli riktigt biten. Jag gillar att den verkligen känns inspirerande och motiverande, hon är noga med vilka bilder hon väljer så man slipper dem där som andas lättporr och får istället träningsglädje och styrka.

Jag är feminist och min bästa blogg för att läsa om genus, normbrytande etc. är One-way Communication, Hannah som driver bloggen är student, ordförande i RFSU Malmö och bor i Danmark med sin man och son. Hon finns även på twitter under namnet @diskrepans.

Ni som har läst lite mera av mig har kanske förstått att jag gillar naturlig hår- och hudvård, men jag är ingen expert så jag läser lite bloggar som testar sig fram och skriver så jag kan lära mig mer. Jag hittade Naturligt Snygg och Rocella Eco Beauty ungefär samtidigt och där går jag in och läser ganska regelbundet. Ibland läser jag även denna från Emma som är en av ägarna till Oikos. Sen om jag bara vill bli lite mera inspirerad till ekotänk så går jag in här.

Tuva Minna Linn driver en webshop med vintage som heter Odd Lovin, men det var inte det som fick mig att fastna när jag hittade hennes blogg. Det var hennes långa tankeinlägg, resonerandet och funderandet. Som det här inlägget från alldeles nyligen, eller det här när hon tänker högt

Jag läser mycket bloggar och det vilka det blir går i perioder även om Fredrik Backman aldrig glöms bort.

Det var det jag hade att tipsa om just nu.

/Åsa

One thought on “bloggkärlek

Leave a Reply

