Åsa och smakerna

Idag efter jobbet så var jag bort till Kaffecompagniet för att dricka en kaffe och köpa lite te. Eftersom jag snålat på teer och kaffe för att skona min ekonomi har besöken där varit få på sistone och senast jag var där så var Martin på semester och hade en vikarie istället. Men nu satt jag en stund där och snackade, bjöd även på lite lakrits från min goodiebag och lite choklad och det verkade som att smakerna föll honom på läppen. Alltid roligt med lite nördsnack med någon som tänker på samma sätt. Jag har funderat mer och mer på sistone om inte jag borde jobba med smaker på något sätt, sen om det är kaffe, inköp, något ställe liknande fine food eller vad är jag inte helt på det klara med. Men det känns uppenbart att mitt förhållande till mat och dryck är synnerligen passionerat, de perfekta smakkombinationerna kan få mig att rysa av njutning. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det, men på något sätt känns jag och ätbara saker så rätt. Jag dricker inte mer kaffe än någon annan (snarare mindre), jag äter inte mer mat, eller mer godis, men jag letar bra råvaror och kvalitet och älskar verkligen när jag hittar de där grejerna som ger min mun en orgasm. Det är jag, språket och smaklökarna mot världen🙂

Fina kaffebär

Leave a Reply

