Bloggregler och rapportering…

God afton. Nu vet inte jag vilka ni är som läser för det är mest lite anonyma siffror för mig, men kan vi komma överens om att för att jag ska komma över min lilla bloggsvacka så får jag skriva lite små blajinlägg om vad jag gjort sen sist och kanske inte så mycket reflektioner. Varje gång jag är på väg att skriva såna inlägg så stoppar jag mig då jag upplever det som oinspirerat, men det gör att jag tappar vanan att sätta ord på saker och ting och då kommer inga tankeinlägg heller, så jag tänkte att jag kan få skriva det där som mest löst berättar om helgen eller dagen för att genom det komma fram till det mera givande skrivandet. Så nu har vi bestämt det, ni som inte gick med på villkoren kan gå nu😉

I lördags så diskade jag diskberg efter diskberg och började städa lite hemma i några timmar, om det inte vore för att jag är hemsk ineffektiv när det kommer till att skapa ordning i kaos så hade det säkert varit fint här nu. Sen åkte jag in till stan och mötte upp David för bio, vi såg Hugo Cabret som var en film helt i min smak, även om jag inte alltid är såld på filmer som ska utspela sig i frankrike (eller andra länder) men som spelas på engelska. Skulle vilja komma iväg på lite franskt filmtema under våren, än så länge har jag inte sett en enda av filmerna trots att flera känts tilltalande. Men det känns som att jag alltid är för fattig/lat/på jobbet etc. och det blir aldrig någonsin av. Kanske ska jag ta mig råd imorgon kväll och gå, men har pluggande att göra på eftermiddagen/kvällen så får fundera på det.

I söndags så hängde vi hos David några timmar efter frukost och sen åkte vi in till Söder där vi tog oss en promenad runt årstaviken och därefter så drack vi gott kaffe och åt mumsig grillad macka på drop coffee. Tycker det är så coolt att de har hela 5 personer som har kvalificerat sig till semifinalen i barista-sm. Det går av stapeln 22-23 april, är ledig båda dagarna så kanske ska ta mig dit för första gången och möta andra nördar. Men nu blir det ett stickspår från min helgrappport. Efter drop coffee så åkte vi hem till David igen och jag lagade min första söndagsstek någonsin, till det åt vi klyftpotatis och sås och sockerärtor samt drack ett riktigt gott rödvin till. Allt som allt ger jag denna helg med beröm godkänt.

/Åsa

Leave a Reply

