Lite rapport och funderingar…

Idag (jag räknar det fortfarande som torsdag) har jag varit på s:t görans på ortopeden angående min karpaltunnel, kunde få en operation men eftersom att det blivit lite bättre den senaste månaden så ska jag först gå hos en omt-sjukgymnast och se om det blir bättre med träning och annars så kan jag boka en ny tid och få en operation.

Skulle vara skönt om jag kunde för ordning på min kropp och kunna träna ordentligt. Efter karpaltunneln började krångla så har jag haft svårare med styrketräningen och min rygg klarar inte av jogging. Självklart finns det lite saker jag kan göra, men har tappat motivationen en del. Sen nu när cystan dök upp så har det varit jobbigt till och med med promenader, så jag längtar till att få ordning på min kropp så träningen kan bli kul igen just nu betalar jag gymkortet i onödan. Är positivt överraskad att jag hållit vikten såpass bra med så lite träning och nu de senaste veckorna väldigt lite vardagsmotion, men jag har ganska bra matvanor i grunden, så de onyttigheter jag får i mig är ändå hyfsat balanserade mot det nyttiga.

Ska förbi vårdcentralen imorgon och ta leverprover och se om mitt levervärde blivit bättre, mådde illa efter att läkaren tryckte på levern häromdagen så det är ju inte ett jättebra tecken. Fick tid hos läkaren till onsdag klockan 15, men det visade sig att deras labb stängde kl. 12 och när en patient ska dit just för att ta prover så känns det dåligt att boka på en tid där detta inte är möjligt. Och att när man ifrågasätter det få svar att de inte tänker på sånt känns inte tillfredställande, de är ett vinstdrivande företag och vården är en service mot deras kunder aka patienterna. Läkaren visste inte varför jag var där, han frågade mig om jag visste vilka levervärden det var som behövde tas och fick gå iväg och leta upp remissen de fått då den varken fanns inscannad eller inlagd på hans kontor. Jag tror att det till stor det beror på att dem (framför allt läkarna) inte har förutsättningarna för att göra ett bra jobb, även om jag upplevt en lite nonchalant attityd från dem i receptionen. Men med allt så känns det som att jag troligtvis kommer byta vårdcentral igen, då jag inte vill stödja en verksamhet där fokus enbart är på att tjäna pengar och inte att göra ett bra jobb.

Nu ska jag gå och lägga mig, då klockan är alldeles för mycket.

Leave a Reply

