Test av ny hudvårsrutin

Jag håller på att testa något som kallad OCM – oil cleansing method på mitt ansikte. Jag läste om det i samband med när smaljeansen nämnde att hon har det som ansiktsvårsrutin och blev lite nyfiken och eftersom jag märkte att min hud redan hade blivit höst/vintertorr så tänkte jag att det kunde vara värt att prova. Än så länge reagerar min hud jättebra på det, tydligen så kunde man få utbrott av finnar i början men det verkar jag slippa.

Mer om metoden kan läsas här: hur funkar ocm?

Annars är jag ju mycket för naturlig hud/hår/kroppsvårs rent generellt men just detta är mest för att se om något kan hålla min hud från att gå sönder i vinter.

Mitt ansikte direkt efter ocm, jag får av någon anledning inte vända på min egen bild varken grundfilen eller i uppladdningsverktyget så ni får helt enkelt tilta huvudet lite och om någon förstår varför jag inte får välja vad jag gör med min bild berätta gärna det för mig:

Leave a Reply

