Funderingar…

Här skaffar jag en ny blogg men uppdaterar sämre än på länge. Får bli bättring. Då och då kommer det bloggidéer som skulle kunna bli lite mera intressanta inlägg än bara en vanlig uppdatering i vad som händer i mitt liv, men då jag inte skriver ner idéerna så kommer det inte längre än till tanken.

Cystan tycks vara på tillbakagående även om jag idag och igår har haft rätt ont, men när illamående kom till som biverkning på temgesicen när jag jobbade i lördags så blev jag lite mesig med att ta den. Blir dessutom slö och yr av den så kan inte använda den tillräckligt ofta för tillräcklig smärtlindring för då skulle jag aldrig få något gjort, snark.

Sökte en tjänst på jobbet men fick den inte och blev återigen sugen på att göra något nytt, har ju funderat på något med kaffe/te eller underkläder, det hör ju till mina intresseområden så att säga. Ska fundera på saken, kanske uppdatera cv:et och gå till några utvalda ställen med det. När jag tittar på ams så är det väldigt mycket telefonförsäljning och personlig assistentjobb som ligger ute, det senare skulle jag säkert kunna få då jag har ett antal års erfarenhet av det men känns ändå på något sätt som ett avslutat kapitel. Men det är ju inte ett krav på att en tjänst ska ha blivit utlyst för att man ska kunna söka den. Så om någon som har en underklädesbutik eller ansvarar för ställe med specialkaffe känner att ni vill anställa mig tveka inte att höra av er.

Nu gör det lite för ont, hoppas att lite te kan hjälpa för det är precis det jag tänkte sätta i mig nu.

/Åsa

7 thoughts on “Funderingar…

  1. Hej Åsa, sett dig i Backmanchatten, och har läst lite om din cysta. Jag sitter nog själv inne med en… Blev det värre och värre eller blev det helt plötsligt akut-ont?

    kram

    • Jag fick ont på en söndag 6:e och trodde väl först att det var en blindtarm, på tisdagkvällen därefter stack jag till sös och när de uteslutit blindtarm så hamnade jag hos gyn där jag blev felaktigt diagnostiserad med äggledarinflammation, helgen därefter hade jag mer ont trots antibiotika och på söndagkvällen alltså en vecka efter jag börjat känna det så fick jag ont så jag låg i fosterställning och grät och åkte in och fick under natten rätt diagnos och sova kvar och äter bra värktabletter mot det nu. De gav tre olika scenarior som kunde hända antingen går den långsamt tillbaka, eller så spricker den det känns en del men sen tar kroppen hand om vätskan eller så vrider den sig om sin egen axel och då får man åka in akut och operera. Se till att gå och kolla upp så behöver du inte oroa dig och så kan du få smärtstillande om det skulle krävas. Nu gör det ont men mer hanterbart och mer i cykler, alltså känns lite jämt och gör extra ont stundtals.

      Kram

      • Har pratat med två vänner(och googlat en jävla massa…) som haft det och allting verkar bero på vilken cysta det är. Jag har haft av och till ont(allt från skrik till molande kramper) i en månad tror jag. Bor i Italien, hade ingen försäkring när jag åkte och har inte råd med gynekologiska sjukvården här(landar på en 3-4000 sek eftersom jag inte är italienska)… Ska hem till Sverige nästa vecka och sätta mig på KK’s akut…

  2. Aj då jobbig sits, det var du som var ute och reste med pojkvännen alltså. Jag tar dels paracetamol och dels temgesic som är en opiat, du kan kolla på fass om dem och kolla om du kan hitta något liknande på apoteket där. Dock så kan det även vara äggledarinflammation men då ska man ha höga infektionsvärden, är det på en eller båda sidor? är det äggledarinflammation bör man ta antibiotika för att undvika ärrbildning på äggledarna.

    • Båda sidor men mest en. Ont vid sex, sätter mig ner, utan anledning osvosv. Nja vi bor i Italien, men ska hem en svängom nu. Vill försöka hålla ut och inte köpa något här ifall jag inte har något. Är halvhippie så smörjer ju mest in mig med lavendeloljor så vet inte vad jag hoppas på egentligen. De kommer ju ge mig mediciner…

      • Jag gillar normalt inte att ta värktabletter men har lärt mig ta det när det krävs. Hjälper till med läkeprocesser när det kommer till större saker då kroppen inte behöver koncentrera sig på att ta hand om smärtan, dock hör jag till dem som tycker att om man har ont i huvudet så ska man försöka hitta orsaken först, att inte minska ner all feber med alvedon etc. Men vid tillräckligt stora grejer och grejer där det inte handlar om vätskebalans eller något lättåtgärdat så känns det ok. Lavendelolja är säkert bra till mycket men jag tror inte den rår på en cysta tyvärr. Aha hur länge har du bott där?

  3. Jag håller med där.
    Haha nej men det hjälper lugnande mot smärtan. Måste ta smärtstillande vid varje menstruation annars kan jag inte gå. Menmen…
    Ett halvår! Har lärt mig italienska och ska ta en jobbutbildning nu nästa år.🙂

Leave a Reply

