SÖS i retur

Fick åka in till akuten inatt igen, låg i fosterställning och grät av smärta och insåg till slut att det inte höll och fick då åka ambulans in till SÖS-akuten. Visade sig att det inte är äggledarinflammation utan en godartad cysta som gör jävligt ont. Sov på avdelning inatt och åkte hem på eftermiddagen. Så nu tas jag av antibiotikan och tar bara värktabletter, alvedon 1g och ett morfinliknande preparat som ska tas vid behov. Ska på återkoll om några månader och självklart åka in om det blir katastrofdåligt och om någon vecka ska jag till vårdcentralen och kolla levervärdet som just nu var lite för högt (vilket de tror beror på antibiotikan). Är tacksam att jag behöll illamåendepåsen från ambulansen och la den i min handväska för jag har mått otroligt illa och när jag satt på tunnelbanan satte det igång igen och när jag gick av tunnelbanan så klarade inte min mage mera.

Har tjänstledighetsdagar idag till onsdag och på torsdag ska jag vara tillbaka på jobbet, fast har sagt till att jag inte kan ha säkerhetstjänst pga varningstriangel på ena smärtstillande (bättre att tag det säkra framför det osäkra).

Hoppas att det vänder snart i alla fall och jag börjar må bättre.

/Åsa (som nu tagit ambulansoskulden)

2 thoughts on “SÖS i retur

  1. Pingback: Cysta i retur | asansvarld

Leave a Reply

