Kroppsåkommor och extrema väntetider…

Jag skrev ju tidigare om att jag äntligen varit hos läkaren och fått mig en remiss så jag kan få hjälp med min högerhand där jag har karpaltunnelsyndrom. Dock blev jag inte lika glad när jag häromdagen fick ett remissvar från ortopeden på St Görans där jag fick veta att dem planerar att kalla mig i januari. Jag har alltså haft problem mer handen/handleden sen 4:e april då jag gick på ett boxpass och ska enligt dem vänta till januari med att ens bli undersökt av ortoped. Med i brevet fanns även info om var man skulle ringa för att åberopa vårdgarantin så det blir väl det som jag får göra, dock så sträcker sig mitt uppskjutandebeteende även över saker som att kontakta sjukvård så gäller att ta ett rejält tag i kragen kring detta.

Känns inte helt hundra att min rygg brakat ihop lite igen, när jag promenerade häromdagen krampade ena skinkan ihop, när det gått en tid kändes svanskotan helt klämd och till kvällen var ryggskottet ett faktum. Denna gång vet jag inte vad som utlöste det heller. Jag kan bara konstatera att jag och min kropp inte direkt är dem bästa vänner för tillfället. Men förhoppningsvis blir det bättre snart.

/Åsa

Leave a Reply

