Jobbhelgen…

Nu är jobbhelgen slut och jag ska inte jobba något förrän fredag då jag har APT, inte så särdeles betungande vecka jobbmässigt alltså, men har dock en del pluggande att ta tag i. Hade funderingar på att jobba extra lite men har haft ont i hand och handled, igår så var det en del mitt i handen som domnade bort och förblev bortdomnat hela dagen, kändes ytterst obehagligt. Idag är det snarare som en värk som strålar ut i hela armen.

I lördags efter jag kommit tillbaka från Mora och slutat för dagen så åkte jag hem till David, då han är lite sjuklig för tillfället så blev det en väldigt lugn dag, gjorde stroganoff på kabanoss och chorizo och tittade på House. Igår så åkte jag först pass till Gävle och jobbade efter en rast (efter denna betungande uppgift) på en dubbeldäckare ner till Linköping för att sedan ha två timmar rast innan det var dags att jobba på tåget tillbaka hem ige. Turen varade mellan 10.05 till 21.40 och det gav en total arbetstid på 10.05 timmar enligt SJs beräkningar och en egentlig arbetstid på 8.05, det stämmer inte riktigt med den matte jag lärt mig men jag har förstått att passtid inte är tid i min arbetsgivares värld vilket för mig ter sig underligt.

Fick iaf en hel del läst mellan biljettviseringarna igår så det är positivt, tänk om det vore lika lätt att sätta fart på hemmaplan, idag har jag hittills varit ganska ineffektiv.

/Åsa

Leave a Reply

