Rutiner och pluggande

Igår började jag 4.20 på morgonen, inte min favorittid på dagen/natten. Slutade redan vid tiotiden och då åkte jag hem somnade och sov bort tiden till dess att det var dags att träffa David, fick åka kommunalt då jag vaknade för sent för att hinna åka med honom från jobbet. Fixade en god och enkel middag baserat på fynd från söndagen, pasta, paprikapesto, kikärtor och lite rester av den rökta fläskfilén, smakade gott och krävde inte så mycket ansträngning. Vi stack ut på en promenad på kvällen, och stack sen hem till David där vi myste i soffan en stund och sen läste jag lite i min retorikbok  innan jag råkade somna. Blev mycket sömn den dagen, tror inte att min kropp hanterar oregelbundna vanor så bra, har haft rätt ont också och då verkar mitt sömnbehov öka.

Angående det där med mig och pluggrutiner så har jag läst lite men jag är absolut inte på banan, ni får gärna höra av er varje dag och fråga hur det gått med pluggandet idag. Gjort alldeles för lite idag och måste sätta fart. Tror jag ska använda ett tips där jag ställer klockan på 30 minuter och under den tiden ska jag jobba och därefter får jag ta en liten paus till dess att jag kör 30 nya minuter etc. Kursen nu är både precis vad jag behöver och precis vad jag inte riktigt klarar av. Vi är en ganska liten grupp så alla måste ta plats och således vara förberedda, vi ska även lämna in uppgifter varje vecka. Det är bra att jag inte kan smita undan men sämre att jag inte kan ta igen på samma sätt om jag halkar efter. Mina svårigheter blir i alla fall grundligt utmanade för tillfället.

/Åsa

Leave a Reply

