Helguppdatering…

Jag har inte riktigt fått upp frekvensen på bloggandet än men det kommer väl. I lördags efter jag kommit hem från Arvika och slutat jobba för dagen stack jag bort till Kaffecompagniet där jag drack kaffe, snackade med Martin och köpte lite te. När det var dags att sticka därifrån så köpte jag med mig två kaffe och vandrade bort till Improvisation & co. som hade öppet hus, för min del var det lite av en ursäkt för att få träffa Anette då vi ses alldeles för lite. Hängde där ett tag och sen på väg därifrån så pratade jag med David som jag skulle träffa efteråt. Vi bestämde oss för att gå ut och äta och medan jag väntade på honom stack jag in på espresso house och köpte mig en kopp te och snikade till mig till el till min nästan urladdade iphone. Efter lite sökande på alltomstockholm så bestämde vi oss för att testa Abyssinya som ligger på ringvägen på söder. Maten var god, men kanske i starkaste laget för David och periodvis för mig. Men totalt sett så var det en trevlig kväll och dag.

På söndagen så gick vi upp i vettig tid och åt frukost, planen var nämligen att åka till ytterjärna och besöka Skillebyholms höstmarknad. Det var vi och ett antal andra som gick omkring, njöt av ren luft, tittade på hantverk, fikade, och handlade en massa gott. Det fanns en fin liten turkos husvagn på området där de sålde galetter och crêpes, väldigt populärt såpass att väntetiden blev lång och att de ett tag fick ta paus i beställningarna för att hinna ikapp. När vi väl fick maten så var det dock värt väntan. I övrigt så inhandlades det rotsaker, honung, mirakelkräm, kallpressad rapsolja etc. Hittade även ågatans espresso på marknaden, de serverar Johan & Nyströms kaffe och jag har varit nyfiken på dem ett bra tag. De hade bara espressobaserat kaffe där så tog en cappuccino vilken vara krämig och bra, men jag måste säga att mjölkbaserat kaffe inte är min grej riktigt och att jag nog kunde gett ett bättre omdöme om jag tagit en americano, kaffe med mjölk kan funka för min del, mjölk med kaffe är nog för andra.

Går sådär ärligt talat att ta en vettig bild på mig och David men den får vara med ändå.

När vi traskat omkring på marknaden ett tag så åkte vi vidare mot kulturhuset i ytterjärna, där vi tittade in på en utställning, kikade inne på robygge och stack in på själva kulturhuset och drack te och delade på en bulle. På väg därifrån och hem så var vi in på Saltå kvarns butik och köpte lite bröd och andra fina saker. Sen for vi hem till Stockholm och åt rostade rotsaker med rökt fläskfilé, till det drack vi ett gott rödvin och avrundade dagen på bästa möjliga sätt.

/Åsa

Leave a Reply

