Om det där med träning…

Jag har ju som sagt bloggat lite om träning tidigare, dock så blev det mindre av det när jag liksom inte tränade något. Jag är fortfarande en tränande individ men när för många delar av kroppen brakar ihop samtidigt så är det ibland svårt att hålla ångan uppe. Så när ryggen inte velat vara med, samtidigt som jag har haft inflammation i båda armarna och sen har benen fått en liten muskelbristning på det så har det där med alternativträning känts långt bort. Men efter massagen så fick jag som sagt bort min låsning, benen börjar kännas mycket bättre och armarna ska nog klara lite bibelastning iaf så nu ska jag komma igång lite smått igen. Jag tänker nog börja med att bara få in rörelsen i livet igen, promenader, lite hemmaövningar, kanske ta tag i det där med sjukgymnastik och något spinningpass eller så, så jag får in lite rutin igen och inte överanstränger någon av mina lite mera ilskna kroppsdelar.

Kroppen är ju gjord för att röra på sig och när jag tränar mår jag så mycket bättre så självklart ska jag vara aktiv i vardagen. Jag kom till och med ut på en liten morgonpromenad imorse trots att regnet gjorde att jag såg ut och kände mig som en blöt hund vid hemkomsten.

2 thoughts on “Om det där med träning…

  1. Härligt med morgonpromenad. Fast bäst är det nog att ta en kopp te när man kommer hem igen, speciellt när det regnar🙂

  2. Jo, det är nice att vara lite tillbaka. Men det blir nog inte hardcore bloggande, det tar så mkt tid från all spännande artikelläsning nämligen😉
    Jag kör kopparspiral nu men den är fortfarande under utvärdering även om jag tycker det funkar finfint än så länge!
    Och pojkvännen min var ju ute och reste… sedan var han hemma ett tag och nu har han varit i Nordkorea för att deltaga i Taekwon-Do VM i en vecka typ och kommer hem den 15e sept. Lite speciellt med tanke på att dom inte har tillgång till internet eller telefon😛
    Den 16e är faktiskt en väldigt bra dag, ingen skola alls! Och det var ett tag sedan jag fick njuta av riktigt bra kaffe, så jag träffas mer än gärna🙂

Leave a Reply

