förlåt, bloggen är lite sen.

Egentligen skulle det ha varit ett blogginlägg här i lördags kväll redan men då hade bredbandsbolaget rödmarkerat mitt område på kartan, vilket var deras sätt att säga att internet låg helt nere där jag bor. De är förlåtna, jag har ändå bott här sen april 2008 och det här är första eller kanske andra gången som detta hänt så jag måste säga att tjänsten varit mycket stabil. Men iaf så är det så med mig att om jag inte gör något direkt så kan det dröja ett tag innan jag gör det alls, om det nu ens inträffar. Inträffar gör det i detta fall men det dröjde liksom några dagar.

Men sen sist då så har jag varit på massage, hängt med David, hängt med mamma på kaffeprovning m.m. och varit på kolonilandet. Massage var fantastisk, inte så skön alla stunder men till slut efter två veckor av lidande kunde jag efter massage knacka lås den låsning i ryggen som skavt och gjort ont och som jag svurit ganska mycket över. Karin är fantastisk, vill knappt tipsa om henne dock då det är svårt att få tid som det är (fast är du snäll och verkligen behöver det så absolut).

I lördags när David var på väg mot kräftskiva och jag på väg hemifrån honom så bestämde jag mig att besöka Johan & Nyström då de hade massa events kring nyinvigningen av butiken. Denna dag bjöd de på allt kaffe och skänkte 5 kr per gjord kopp till ett projekt i Etiopien som gör handikapphjälpmedel åt barn, de hade även en fantastisk loppis och kaffekoppning som jag deltog i. Efter att vi kände oss klara hos J&N så stack vi ut till mammas och pappas koloniland där vi åt middag och fikade, plockade även en massa äpplen som jag ska göra mos och äppeldricka av och när pappa kom dit efter jobbet så kvällsfikade vi med lite te och macka innan jag fick skjuts hem.

Söndag var en latdag av det slag som man behöver ibland och igår så träffade jag David. Vi var ovanligt effektiva då vi lagade middag ganska snart efter vi kommit hem till honom och han med både middag, soffhäng och långpromenad och att diska upp efter middagen m.m. Idag segade jag hemma hos David på förmiddagen och åkte sen till Söder och mariatorget för att möta Emma, där gick vi på drop coffee där vi åt lunch och fikade innan vi promenerade bort till DN-skrapan där Emma skulle bli fotad inför en grej. Därefter promenerade vi längs Norr Mälarstrand bort till rådhuset där vi satt i solen en stund innan vi stack bort till Kungsholmens glassfabrik där vi tog varsin glass innan vi vandrade bort till pendeln. Emma hängde med mig tills min pendel till Flemingsberg kom.

Väl i Flemingsberg så vandrade jag bort till Södertörn som för mig är nytt där jag skulle börja en kurs i retorik, jag har tidigare läst kursen praktisk retorik på su och detta är en uppföljning på den kan man säga. För mig och en till tjej som också läst på su var väl vissa begrepp helt nya, då kursen på su är väldigt mycket mer praktisk än motsvarande kurs på Södertörn, men sån går alltid att läsa in sig på och ofta så känner man nog igen grundidén även om begreppen kring det är nya. Så förhoppningsvis kommer det att gå bra ändå.

Imorgon tänkte jag försöka gå upp i vettig dag och ha en fixardag, dels så behöver jag ta rätt på alla äpplen innan det är för sent (fallfrukt håller ju inte hur länge som helst) sen skulle jag behöva åka bort till Södertörn och fixa lite grejer och som sagt läsa ikapp lite och sen är det tänkt att jag ska träffa David.

Idag har det blivit en hel del gående men jag har insett att även om jag har en ganska positiv inställning till att förflytta mig till fots, så är jag mer benägen att göra det när det kommer till transportsträckor än att gå ut på spontana promenader och nu när jag kommer vara 50% tjänstledig för att plugga så kommer jag ha en del dagar då jag inte måste ta mig någonstans och därför ska jag jobba rätt hårt för att få in en promenadrutin nu framöver, då jag tror på att kroppen behöver rörelse och inte bara gympass utan vardaglig rörelse på regelbunden basis. Så imorgon tänkte jag mig en morgonpromenad, inte särskilt spontant för uppenbarligen fungerar inte alltid det.

/Åsa

Leave a Reply

