Kaffeexkursion m.m.

Halloj, jag är nyss hemkommen från jobb och min lilla kaffeexkursion på söder. Efter en lugn resa mot Stockholm (Bollnästuren är rena lyxen) så stack jag bort till mariatorget där jag först gjorde ett besök på drop coffee, tog en dropkaffe och en minicupcake och köpte mig lite tillbehör. Växlade några ord med Nico som jobbade idag och satt och slösurfade och läste en tidning. Sen tittade jag in på Johan & Nyströms konceptbutik där jag tog mig en oolong och en macka. Inhandlade lite mera kaffe där och njöt av tillvaron. Jag råkade ha sån tur att de hade loppis utanför och där såldes det högkvalitativt råkaffe för nästan inga pengar alls så slog till på det och lite choklad innan jag gick mot tunnelbanan. I och med att råkaffet har en helt annan hållbarhet än det redan rostade kaffet så är det perfekt att ladda upp med sådant innan min ekonomi påverkas av att jag går ner i tid för att plugga, jag är helt enkelt beredd inför fattigare tider.

Jag är bara hemma en kort stund dock för att 15.15 ska jag vara på oxenstiernsgatan för massage. Tänkte laga lammfrikadeller hemma hos David ikväll och tydligen ska jag se på fotboll då det är någon em-kvalmatch (troligtvis leker jag med en bok eller min iphone större delen av tiden och tittar med ett halvt öga). Massagetiden kunde inte kommit lämpligare då min rygg har varit kaos i snart två veckor, skulle egentligen gått förra veckan men min massör ringde och sjukanmälde sig för ryggskott och då fick jag det här tiden istället och ärligt talat vet jag inte om jag hade pallat massage då pga att jag hade så ont just då.

Nu ska jag göra mig redo att sticka igen. Konstaterade för mig själv att om jag ska bli en duktig bloggare så borde jag fota lite mera när de gör kaffet och téet med precision, men nu får ni (vilka ni nu är) nöja er med lite bilder på mina fynd så länge, kanske om jag skriver ofta så kan jag få det till en vana.

/Åsa

Leave a Reply

