Lägesrapport…

Molnen är borta ovanför mig, kanske något enstaka askmoln eller hagelmoln, men det är utomhus. Men den där känslan jag hade är borta, livet känns bra igen och det känns väldigt skönt. Har skickat in massa ansökningar inför hösten, solen skiner och saker går bra helt enkelt.

Idag har jag varit på naprapathögskolan, bokade tid på nytt där efter att jag trillat in mellan tåget och plattformen nyligen, fick jätteont i ryggen och klarade inte att göra några magövningar med PT:n dagen efter. Men han blev sjuk och det gick ytterliggare en vecka till dess att jag fick en ny tid och när jag var där nu hade jag inte så ont. Så han konstaterade att jag var väldigt frisk. Men jag har några problemområden även om de blivit bättre sen jag kommit igång med träningen igen. Min nacke har krånglat sen jag var typ 17 och så fort jag blir stressad så får jag ont i huvudet pga den (dock mycket mindre nu). Sen knakar mitt ena skulderblad varenda gång jag höjer den axeln och sen har vi vad jag kallar för min midjeknut (och det var från den det strålade när jag hade trillat). Fick analysera hur det kändes i magövningarna idag och förklara sen nästan gång jag kommer till honom. Har tränat med PT:n nu på kvällen, gick rätt bra men fick lite ont i min vänsterfot igen. Inte så många gånger kvar nu, tänkte inte förlänga nu, har kommit igång rätt bra vilket var lite av grejen.

Har fyllt år precis och körde lite firande i helgen (på min födelsedag jobbade jag på kaoståg med två vagnar för lite ner till malmö). Träffade David på stan på lördagen, vi gick och åt på blueberry och vandrade sen mot drottninggatan, jag fick mig en present och sen så promenerade vi lite till och fikade innan vi gick på Action Impro. Var en riktigt bra föreställning, bäst var dubbningen i extramaterialet efteråt. David hade varit riktigt skeptisk innan men verkade gilla det ändå. Sen gick vi hem till några av hans vänner där vi drack vin, pratade och så innan vi styrde kosan mot Lidingö. Söndagen åkte jag hem relativt tidigt om än inte så tidigt som jag hade tänkt, handlade lite på vägen hem och ägnade mig sedan åt OS-grenen panikstädning. Därefter lagade jag en god middag bestående av kokt potatis, ugnsbakad lax med örtkryddor, med sallad och oliver till. Den maten bjöd jag sedan mamma, pappa, Ingrid, Phia och Jan-Erik på. Fick lite trevliga presenter som gardiner, med gardinstång och uppsättning (samtidigt fixade de mitt fönsterbräde som var på väg att åka ur mina kexväggar), en till undersänglåda och en pappersinsamlingsbehållare från granit, samt fina gröna margretheskålar. Blev en riktigt trevlig helg iaf.

Har sen igår kväll lyssnat massa på La Roux, upptäckte att det faktiskt var riktigt bra, skönt om man är på danshumör. Men nu har äntligen Kate Nash’s album släppts på Spotify så håller på att lyssna igenom det. Än så länge så är det inte lika bra som Made of Bricks, men har inte lyssnat igenom hela och inte lyssnat mer än en gång så kanske växer vid flera lyssningar.

Ska strax in i duschen och sen ska jag se om jag inte kan orka göra pincurls i håret innan sänggående. Imorgon tror jag att jag ska ta tag i att boka hårfärgningstid, vad jag har planerat säger jag kanske sen.

//Åsa

Leave a comment